1289129012881291
 

Præcisering Regel 10.2b (3)

Regel 10.2b(3) tillader ikke at et objekt placeres for at hjælpe med at indtage sin stance.

MEN ifølge Fortolkning 10.2b(3)/1 udelukker det ikke: “a player from setting his or her clubhead behind the ball, such as when a player stands behind the ball and places the clubhead perpendicular to the line of play and then walks around from behind the ball to take his or her stance.”

Inkluderer denne undtagelse at spilleren ikke placerer putteren vinkelret (perpendicular) på spillelinjen, men i stedet med spidsen af putterhovedet pegende mod hullet, inden stancen indtages?

A: Ja.

Fortolkning 10.2b(3)/1 tillader at en putter placeres bag bolden inden bolden inden stancen indtages, uanset om spidsen putterhovedet eller slagfladen peger mod flaget.

/Regel- og handicapudvalget
12.02.19