TLF. 75 85 81 85

IBÆKVEJ 46, 7100 VEJLE

Ændring af regel 10.2B (4)

Onsdag 29. januar 2020

 

Hovedreglen for 10.2b(4) er oprindeligt skrevet sådan (andet punkt):

“Hvis spilleren indtager sin stance i strid med denne Regel, kan spilleren ikke undgå straf ved at flytte sig.” 

Man har dog skrevet en undtagelse ind i reglen for en bold på greenen, hvor spilleren kan undgå straf ved at flytte sig. Som det fremgår ovenfor, lader R&A og USGA nu dette gælde hvor som helst på banen.

Dermed er hovedreglen ændret og der er dermed heller ikke længere brug for en undtagelse.

Andet punkt i Regel 10.2b(4) kan dermed de facto læses:

“Hvis spilleren indtager sin stance i strid med denne Regel, kan spilleren undgå straf ved at flytte sig.”

Denne ændring er foretaget af R&A og USGA primo februar 2019

/Regel- og handicapudvalget
08.02.2019