Hole in one regler

Ifølge DGU defineres en hole in one således:

• skal finde sted under normalt spil af en runde, som dog ikke behøver at fuldføres.
  • skal være spillet med en medspiller/markør, eller slaget skal være overværet af et vidne.
  • slaget skal være det første slag på hullet, det vil sige, at hole in one med en ny eller provisorisk bold ikke anerkendes.
  • slaget skal være slået til den ordinære green fra et af de ordinære teesteder eller fra et af klubben afsat provisorisk teested, som dog ikke må ligge væsentligt fra det ordinære teested.
  • hole in one på korthulsbanen anerkendes ikke

Opfyldes disse betingelser afleveres scorekort og golfbold i sekretariatet eller restauranten. Den heldige og dygtige spiller modtager en flaske whisky og registreres på klubbens "hole in one" tavle.

Bemærk
Når der er indført provisoriske tee-steder over hele banen (typisk i vinterperioden) er hole in one fortsat en god oplevelse, men der modtages ikke whiskey eller lign. og der foretages ikke registrering i klubhuset.