Visionen

Fremlagt på klubbens generalforsamling 2010
(Senest revideret af bestyrelsen i november 2021)

Overordnet vision:

Vi vil give gode golfoplevelser til medlemmer og gæster på Danmarks smukkeste golfbane

Denne overordnede vision indebærer følgende del-visioner for bane, medlemmer/forening, sport og forretning:

• Vi vil have Danmarks smukkeste golfbane – som vil give medlemmer og gæster en af landets bedste golfoplevelser. En golfbane det er værd at rejse efter.
  • Vi vil være en rummeligklub, der er kendetegnet af socialt samvær om gode og unikke golfoplevelser
  • Vi ønsker at Vejle Golf Clubs elite skal være repræsenteret på højt niveau i dansk golf, og ønsker i særlig grad at udvikle egne talenter
  • Vi vil have en velfungerende organisation og en sund økonomi som fundament for vores ambitiøse udvikling af bane og klub

Visionen skal være ”indenfor synsvidde – men udenfor rækkevidde”, hvor vi ved fælles hjælp og arbejde kan indfri vores forventninger til et positivt og givende klubliv i Vejle Golf Club. Nærværende vision viser altså en situation, hvor vi ikke er endnu, og som ikke ligger lige om hjørnet. Visionen er langsigtet, og der skal arbejdes målrettet over en længere periode for at indfri den.

Målet er at vi får størst muligt positivt udbytte af at være medlem af en velfungerende forening og spille golf på Danmarks smukkeste golfanlæg.

I det følgende uddybes del-visionerne med langsigtede målsætninger og konkrete fokusområder for 2022 - 2025.

Banen

Foreningen